Cunoscut pentru extravaganţa proiectelor imobiliare de miliarde de dolari, Dubaiul a fost nevoit să îşi tempereze extinderea după ce la sfârşitul anului trecut un dezvoltator deţinut de stat a fost nevoit să îşi restructureze datoriile. Acum se construieşte doar strictul necesar.
În Dubai, muncitorii lucrează la foc continuu, dar nu cum o făceau în urmă cu doi ani, ci numai la câteva noi proiecte finanţate de guvern. Un aeroport de două ori mai mare decât Heathrow din Londra, autostrăzi care se înmulţesc văzând cu ochii şi un sistem de mijloace subterane de transport care va fi pus la punct foarte curând, aşteaptă forfota de oameni pe care conducerea emiratului o preconizează de îndată ce economiile lumii îşi vor reveni după criza economică, scrie The New York Times.
Puternic afectat de efectele crizei, emiratul Dubai a renunţat pentru moment la capricii precum insula artificială sub formă de palmier, pentru a face loc unor proiecte mai pragmatice menite să-i recâştige statutul de punte de legătură între puterile economice din Vest şi ţările bogate în petrol din Orientul Mijlociu.
"În timp ce lumea întreagă se zbătea din cauza recesiunii, Dubaiul a continuat să îşi construiască un aeroport şi o infrastructură de invidiat", a spus Jim Krane, autor al cărţii "City of Gold" care prezintă o istorie a Dubaiului. "Când lumea îşi va reveni pe plan economic, Dubaiul va aştepta cu braţele larg deschise", a mai spus Krane.
Ecouri ale crizei economice şi în Dubai
Faţă de situaţia celorlalte ţări din regiune, economia Dubaiului a rezistat cel mai bine pe timpul crizei datorită menţinerii calităţii ridicate a serviciilor, însă în absenţa veniturilor din agricultură, petrol sau industrie, este dependent de turismul, comerţul şi serviciile bancare internaţionale.
Mai mult, surplusul de birouri şi spaţii rezidenţiale a dus la o