Prin achiziţia Wind River şi parteneriatul strategic cu Nokia, Intel aruncă asul din mânecă pe piaţa dispozitivelor mobile, unde România joacă un nou rol. Din momentul în care Intel a anunţat, în urmă cu două săptămâni, încheierea achiziţiei companiei Wind River, cel mai important jucător pe piaţa producţiei de software non-PC, analiştii şi presa internaţională au comentat faptul că mişcarea deschide calea producătorului de cipuri către o piaţă de circa 900 d
Prin achiziţia Wind River şi parteneriatul strategic cu Nokia, Intel aruncă asul din mânecă pe piaţa dispozitivelor mobile, unde România joacă un nou rol.
Din momentul în care Intel a anunţat, în urmă cu două săptămâni, încheierea achiziţiei companiei Wind River, cel mai important jucător pe piaţa producţiei de software non-PC, analiştii şi presa internaţională au comentat faptul că mişcarea deschide calea producătorului de cipuri către o piaţă de circa 900 de miliarde de dolari anual, de patru ori mai mare decât cea a computerelor, şi cu o creştere anuală de două ori mai rapidă.
Prin achiziţia de 884 milioane de dolari, Intel ţinteşte însă mult mai departe, iar primul pas concret a fost făcut recent, prin semnarea parteneriatului strategic cu Nokia, pentru producerea unei noi generaţii de dispozitive mobile, numită, generic, Mobile Internet Devices (MID), orientate către cloud computing şi social networking, care va include smartphones, nettops (echipamente mici care monitorizează diferite locaţii şi le conectează cu alte dispozitive) şi In-Car Infotaintment - echipamentele care asigură informaţia şi divertismentul la bordul vehiculelor şi le conectează cu computerele personale şi cu telefoanele mobile. „Cele două demersuri ale Intel sunt piese dintr-un puzzle care acum începe să prindă contur“, spune Irinel Burloiu, şeful Intel România.
Practic, Intel, prin Wind River, va asigura