UPC Romania, unul dintre cei mai mari operatori telecom de pe piata locala, a continuat sa scada in primul trimestru din acest pe segmentul de televiziune prin cablu analogic, insa dupa ce timp de aproape un an si-a diminuat numarul de utilizatori de telefonie si internet, de la inceputul acestui an compania inregistreaza din nou cresteri pe aceste segmente.
Astfel, fata de decembrie 2010, UPC a raportat scaderi doar pe cablu analogic, dar comparativ cu martie 2010, compania si-a diminuat numarul de utilizatori si pe serviciile de internet si telefonie pe langa cele de cablu analogic.
Operatorul a ajuns la un total 1.139.700 de abonati de televiziune, mai putin cu 16.700 fata de finalul anului trecut si in scadere cu 79.600 comparativ cu martie 2010.
Segmentul care creste continuu este cel de televiziune digitala (cablu si satelit), care la finalul lui martie a ajuns la 540.000 de utilizatori, cu doar 60.000 de abonati mai putin decat numarul utilizatorilor de cablu analogic.
“Televiziunea digitala a adus o crestere de 11% a bazei de clienti, comparativ cu ultimul trimestru al anului trecut. Televiziunea digitala prin cablu a crescut cu 7% insumand in acest moment peste 304.000 abonati, cu 20.600 mai mult fata de trimestrul anterior al anului trecut.
Televiziunea prin satelit (DTH) a contribuit la cresterea bazei de clienti UPC cu 9.000 noi abonati in T1 2011, ajungand la peste 235.000 clienti”, a explicat Severina Pascu, directorul general al UPC Romania.
Pe de alta parte, dupa ce din al doilea trimestru din 2010 UPC a scazut trimestrial pe serviciile de internet si telefonie fixa, la finalul lui martie anul acesta compania revenise pe crestere.
Astfel, pentru primele trei luni ale anului, operatorul detinut de americanii de la Liberty Global a raportat 256.200 de clienti de internet, mai mult cu 1.200 fata de sfarsi