Poate criza economica nu reprezinta cel mai bun moment pentru inceperea unei afaceri proprii de la zero, insa, cu siguranta, nu inseamna ca trebuie sa renunti la visul de a fi propriul sef, mai ales daca jobul actual nu ti se mai pare atat de sigur sau te numeri printre disponibilizati.
Cea mai buna alegere pentru o noua afacere o reprezinta o franciza, potrivit specialistilor.
"Consider ca franciza este o investitie buna in general, inclusiv in perioadele nefavorabile ale ciclurilor economice", a declarat, pentru Ziare.com, Ramona Stanciulescu, director executiv al Rafar, compania care se ocupa francize in cadrul grupului RTC, detinut de omul de afaceri Octavian Radu.
Unul dintre principalele avantaje ale unei francize este faptul ca, in perioadele de scadere economica, francizorul poate oferi sprijin francizatului, pentru a trece peste momentele grele.
"Francizorul este un partener in business, care intelege ca succesul sau depinde de succesul francizatului si sustine brandul pe plan local", ne-a spus Stanciulescu.
"In perioada economica pe care o traversam, de exemplu, noi solicitam sustinerea brandurilor pe care le reprezentam, iar acesta se concretizeaza prin adaptarea gamelor la schimbarile de comportament ale consumatorilor romani, prin extinderea termenelor de plata a marfii si definirea unei strategii de marketing corespunzatoare pietei", a adaugat direcorul Rafar.
Compania detine, in prezent, francize din domeniul fashion si HoReCa, printre care se numara Debenhams, Aldo, Kipling, Mandarina Duck, cafenelele Cup&Cino si restaurantul Vapiano.
De asemenea, in momentul achizitionarii unei francize, ai deja modelul de business pus la punct si esti sigur ca a functionat in alte parti, iar brandul este deja foarte cunoscut, asigurand fluxul de clienti inca din prima zi.