A avut de ales între muzică - vioară şi optică medicală. A ales să îi ajute pe cei pentru care lucrurile „nu sunt foarte clare“.
Zâmbeşte la toată lumea şi vorbeşte cu toată lumea ca şi cum ar cunoaşte pe fiecare în parte de ani buni. Nu poţi decât să îi răspunzi în acelaşi fel. Aşa se creează mai uşor canalul de comunicare şi dispare reţinerea clientului de a cere un sfat celui din spatele tejghelei.
Pe doamna Gabi, cum o cunoaşte mai toată lumea, am găsit-o în micul ei magazin „de Cooperativă“, înşurubând şi deşurubând rame de ochelari, pilind lentile şi fixându-le. Lucrează atent. Este nevoie doar de o mişcare greşită şi întreaga „lucrare“ se poate deteriora. Dar ea nu face această greşeală.
Contra cronometru
Îi ia maximum cinci minute să pună lentilele la o ramă abia aleasă de client. Defapt, nici alegerea nu este o corvoadă pentru un client. „Eu cred că această ramă vi se potriveşte foarte bine. Ce părere aveţi?“, întreabă doamna Gabi. Nu mai este nevoie de probă! „Da! Puneţi lentilele, vă rog!“, spune o clientă, mulţumită că nu a mai trebuit să probeze zeci de rame şi având încredere în experienţa doamnei Gabi, care, şi de această dată, şi-a spus cuvântul.
Clienta a plecat mulţumită, cu noua pereche de ochelari pe nas şi încă una în etui, iar pentru asta nu a avut de aşteptat mai mult de 10 minute.
De la vioară, la ochelari
Între repararea a două perechi de ochelari, doamna Gabi reuşeşte să facă o dezvăluire: „De fapt, eu am terminat Liceul de Muzică din Constanţa, la secţia vioară. Am vrut să intru la Conservator, dar nu am reuşit din cauza câtorva sutimi. Am dat examen în acelaşi an cu Nicu Alifantis. După aceea, bunicul meu m-a înscris la un curs de optică medicală la Bucureşti. Am urmat apoi postliceala de Optică Medicală şi Mecanică Fină. Eu purtam ochelari de mică, iar optica medicală mi-a plăcut. De aceea, am