Două domenii schiabile, cu cel puţin 17 pârtii, vor fi amenajate în Munţii Sebeşului, odată cu reabilitarea şi modernizarea drumului naţional 67 C, "Transalpina", cel mai vechi drum din România, care face legătura între Sebeş, judeţul Alba, şi Bengeşti, judeţul Gorj.
"Transalpina" străbate o zonă cunoscută şi sub denumirea de "Elveţia României", cu un potenţial turistic deosebit, nevalorificat însă din cauza stării precare a drumului, care, deşi avea statut de drum naţional, era asfaltat doar parţial, fiind închis în timpul iernii. În prezent, drumul este în plină reabilitare şi modernizare, fiind investiţi în acest sens aproape 350 de milioane de euro, bani obţinuţi printr-un credit cu dobândă redusă.
DN 67 C ajunge la o altitudine record de 2.107 de metri, pe Vârful Păpuşa, şi are o lungime de 148 de kilometri, proiectul de modernizare depăşind în dimensiuni, dificultate de execuţie şi preţ celebrul Transfăgărăşan. Traversează Munţii Şureanu, Munţii Lotrului şi Munţii Parâng. Cei aproape 150 de kilometri de drum vor fi acoperiţi cu covor asfaltic, iar lăţimea părţii carosabile va fi de minimum 8 metri, chiar şi pe serpentine. Se pare că drumul a fost construit în timpul romanilor, având o importanţă strategică, şi a fost modernizat în perioada interbelică, de către regele Carol al II-lea.
Modernizarea DN 67 C va contribui substanţial la revigorarea turismului de pe Valea Sebeşului, o zonă cu potenţial deosebit din acest punct de vedere. Consiliul Judeţean Alba intenţionează să dezvolte o staţiune turistică la standarde europene, cu 7 pârtii de schi şi toate dotările necesare, într-o zonă cu condiţii naturale deosebite, la Poarta Raiului. Directorul Dan Popescu din cadrul CJ Alba a precizat că valoarea estimată a investiţiei se ridică la 34 de milioane de euro, bani care vor fi obţinuţi fie prin fonduri europene, fie prin inv