Ministerul Transporturilor vrea să pună pe liber peste 12.000 de angajaţi din sistemul feroviar, pentru care nu a prevăzut nici o formă de protecţie socială. De la CFR Marfă ar urma să fie concediaţi 32% dintre salariaţi, iar de la CFR Călători şi CFR SA vor pleca 15% şi, respectiv, 13% dintre angajaţi.
În cele trei companii CFR şi în filialele acestora lucrează circa 63.795 de persoane, potrivit datelor Ministerului Finanţelor. Programul de restructurare a sistemului feroviar trimis ieri sindicaliştilor de către Ministerul Transporturilor prevede concedierea a 12.139 dintre acestea. Enorm. Şi surprinzător, dacă ne gândim că luna trecută surse din Ministerul Transporturilor prognozau numai 5.000 de şomeri în sistemul feroviar.
Cei mai mulţi disponibilizaţi vor fi de la CFR Marfă şi filialele ei: 5.949 (31,7%) din cei 18.766 de angajaţi. CFR Călători şi CFR SA, precum şi filialele acestora ar urma să scape ceva mai ieftin. De la CFR Călători Ministerul Transporturilor vrea să dea afară "numai" 2.545 de persoane, adică 14,9% din cei 17.078 salariaţi, în timp ce la CFR SA şi filialele acesteia este prevăzută reducerea numărului de personal cu 3.536 - 12,65% din cei 27.951 de angajaţi. Pe lângă aceştia, trebuie să plece şi 109 persoane de la Societatea de Administrare Active Feroviare, Societatea Feroviară de Turism, Autoritatea Feroviară Română şi Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară. Reducerea de personal se va face prin desfiinţarea unor subunităţi şi restrângeri de activitate. Astfel, vor fi închise unele secţii de circulaţie neinteroperabile, va fi diminuat numărul de subunităţi - staţii de cale ferată, secţii, districte, regulatoare de circulaţie -, se vor anula trenuri de toate rangurile, vor fi desfiinţate centrele de producţie de marfă şi unele revizii de vagoane, se va reduce numărul de staţii tehnice şi de tiraj şi