Folosirea informatiilor personale fara acordul consumatorilor, in scopuri publicitare pe Internet, reprezinta un lucru grav, care se poate pedepsi prin lege, relateaza New York Times, citat de eMarketer.
Promulgarea unei asemenea legi “ar putea forta siteurile sa ofere consumatorilor dreptul de a nu opta la publicitatea bazata pe astfel de actiuni”, scrie New York Times.
De asemenea, continutul acestei legi ar prevedea aplicarea sanctiunilor la nivel national, nu doar in New York, ceea ce duce la o decadere serioasa in randul advertiserilor online.
Nemultumirile au aparut odata cu preluarea datelor personale ale consumatorilor, de catre companii precum Google, Yahoo sau Microsoft, care colectau aceste informatii si le foloseau pentru publicitatea targetata, scriu jurnalistii New York Times.
In topul celor mai apreciate site-uri, care securizeaza informatiile utilizatorilor, fara a le supune reclamelor targetate, se afla American Express, AOL, IBM, Amazon sau eBay, pe cand US Bank si Bank of America se afla pe locurile 17, respectiv 18, potrivit eMarketer.
Initiativa de a se adopta o astfel de lege este considerata o binecuvantare deghizata, considera David Hallerman, senior analyst, eMarketer.
“In timp ce transparenta intentiilor marketerilor va duce la retragerea anumitor consumatori, cei care vor fi de acord, in continuare, cu serviciile acestora, vor fi mult mai valorosi”, declara Hallerman.
“De fapt, divizarea utilizatorilor, in cei care vor sa renunte la aceste servicii, si cei care sunt de acord cu ele, va face ca publicitatea online sa fie mult mai eficienta. Acest proces este similar celui de e-mail marketing: cei care si-au dat acordul pentru a primi astfel de mesaje, vor raspunde, cu siguranta, acestora, in timp ce persoanele care nu si-au dat acordul, nu o vor face”, a adaugat analistul eMarketer