* Marcel Bărbuţ: "Bursa nu a fost pregătită pentru AdePlast"
Oferta publică de vânzare de acţiuni AdePlast, derulată în perioada 02 - 15 actombrie, a eşuat nefiind înregistrat volumul minim de subscrieri în vederea încheierii "cu succes" a acesteia, potrivit unui comunicat al sindicatului de intermediere remis Bursei de Valori Bucureşti.
"Sumele subscrise de investitori în cadrul oferte vor fi returnate conform prevederilor prospectului de ofertă publică", se mai arată în comunicat.
Marcel Bărbuţ CEO AdePlast, a declarat cu privire la eşec: "Noi am fost pregătiţi pentru Bursă, însă Bursa se pare că nu a fost pregătită pentru AdePlast. Din păcate, cred că nu suntem încă în stadiul în care Bursa să fie o alternativă viabilă pentru finanţarea companiilor private din România.
Totuşi, trebuie subliniat că oferta de retail s-a subscris peste 100%. Asta înseamnă că românii au fost interesaţi de Adeplast şi au un apetit investiţional în acest sector. Oamenii au avut încredere în noi. Dar pentru ca un asemenea demers să fie valid, este nevoie de mai mult decât atât.
Odată cu acest demers, cu IPO-ul nostru, primul după 5 ani de secetă, am văzut interes din partea publicului pentru activitatea de pe bursă. Ar fi util întregii pieţe de capital ca decidenţii din acest domeniu să faciliteze accesul către activitatea bursieră pentru un public mult mai larg. Mă refer la companii, pe de o parte, şi la retail, pe de alta.
Cu sau fără listare, AdePlast priveşte cu mare interes în viitor. Avem planuri pe termen scurt, mediu şi lung. Pe termen scurt, pentru restul anului, ne interesează consolidarea poziţiei de lider de piaţă. Mizăm pe o creştere consistentă business-ului AdePlast la final de an, la nouă luni înregistrând un plus al cifrei de afaceri de 40 de procente. Evident, creşterea prognozată la finalul anului se va realiza în condiţii de profit