Arhitecţii Gheorghe Hereş, Daniel Vişan, Dragoş Ciolacu, Marian Chiriţă şi Tudor Vericeanu au detaliat modificările importante din noul Planul Urbanistic General. Zece pasaje subterane, unul aerian, noi artere, noi zone de agrement. Creşte procentul de ocupare a terenului
Componenta legată de reorganizarea traficului auto în Centru a fost amplu studiată în noul PUG. Din cauza zonei pietonale din centrului oraşului, specialiştii au propus soluţii pentru compensarea lipsei traficului de pe bulevardul Ştefan cel Mare. Acesta va rămâne circulabil doar între Piaţa Unirii şi Casa Modei, iar restul va fi închis şi redat pietonilor. Pe măsură ce soluţiile propuse de specialişti vor fi implementate însă, şi tronsonul până la Piaţa Unirii ar putea deveni pietonal.
Propunerile arhitecţilor vizează mai multe legături subterane care să unească zona din spatele Primăriei şi partea de cornişă, adică toată valea de la Mitropolie până la Splai Bahlui. Aceasta din urmă ar urma să fie intens urbanizată prin noi străzi, sensuri unice şi subtraversări. „În PUG-ul anterior erau câteva soluţii foarte futuriste care nu aveau bază reală. Noi zicem că am găsit soluţii mult mai realiste care pot să fie o bază de plecare în finalizarea unei concepţii de dezvoltare a zonei centrale“, a declarat reputatul arhitect Gheorghe Hereş. „Ziarul de Iaşi“ vă prezintă cele mai importante modificări care vor fi puse pe hârtie, dar nu obligatoriu implementate.
Pasaj aerian spre Gară
Specialiştii au propus o fluidizare mult mai mare a circulaţiei către Gară. Aceştia au gândit un pasaj superior care ar porni mai jos de Biserica Banu, va traversa strada Arcu şi se va întoarce în buclă către Gară. „Soluţia inginerească urmează să rezolve în sfârşit legătura Copoului cu Gara, cu transportul în comun, legătură care lipseşte de 50 de ani. Din ea va pleca un fir pe cornişă