Nu au nicio urmă de strategie pe termen lung pentru a-şi menţine afacerile pe val, sunt incapabili să îşi imagineze cum vor arăta companiile lor peste ani şi nu-şi bat capul cu evaluarea angajaţilor. Aşa se prezintă antreprenorii şi managerii din România, potrivit unui studiu în rândul angajaţilor, managerilor şi patronilor din industrie, tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, servicii şi turism. Sursa: Northfoto
Ascendis Consulting implementează proiectul „Antreprenoriat strategic şi creştere în IMM” şi, în parteneriat cu Alianţa Confederaţiilor Patronale din România, a apelat la compania Gallup pentru cercetarea de piaţă „Antreprenoriat şi management în întreprinderi”.
„Este primul studiu din România care analizează opinii ale managerilor, patronilor şi angajaţilor din industrie, tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (IT&C), turism şi servicii (altele decât IT&C şi turism) despre dezvoltarea afacerii”, a declarat consultantul Adrian Ovidiu Moldoveanu.
„Nu pot oferi o viziune clară a dezvoltării”
Studiul a fost realizat în perioada 1 mai - 12 iunie 2009, pe un eşantion de 1.001 angajaţi şi 58 de manageri şi acţionari. Principala concluzie trasă după cercetare a fost că, în majoritatea cazurilor, oamenii de afaceri nu au putut articula o strategie de dezvoltare pe termen lung. „Deşi sunt interesaţi de momentul actual, de evoluţii şi trenduri, antreprenorii nu pot oferi o viziune clară a dezvoltării, bazându-se pe decizii pe termen scurt ce pot fi validate de piaţă. Managerii şi antreprenorii caracterizează piaţa ca fiind impredictibilă, diversă, ostilă şi incoerentă legislativ”, precizează Moldoveanu.
Lipsa strategiei nu e de mirare atâta vreme cât, potrivit cercetării, managerii nu-şi evaluează angajaţii şi nici nu-şi bat capul să le valorizeze spiritul de iniţiativă, să-i determine să-şi asume ris