Volumul plăţilor online a ajuns la nivelul de 80,5 milioane de euro în primele 6 luni ale anului, în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Numărul tranzacţiilor a cunoscut o creştere de 8%, înregistrându-se aproape 1,3 milioane de tranzacţii, conform statisticilor Romcard.
Plăţile online sunt dominate în continuare de comenzile pentru achiziţionarea de pachete turistice şi bilete de avion, plata facturilor la utilităţi, servicii şi telecomunicaţii. Spre deosebire de media de creştere a întregii pieţe, au existat domenii care au evoluat cu peste 30%. Astfel, sectorul serviciilor (acces la conţinut, hosting, asigurări etc) a înregistrat o creştere de 63% a numărului de tranzacţii faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, vânzările pentru produse IT&C au crescut cu 37%, segmentul vânzării de flori a crescut cu 28% iar cărţile cu 26%. Se remarcă de asemenea sectorul ONG, tot mai multe organizaţii neguvernamentale introducând opţiunea de donaţii online, fapt ce a dus la o creştere de 27% a numărului acestora.
“Dacă până acum vorbeam de creşteri în special în domeniile “vedetă” ale industriei, evoluţia înregistrată de segmente precum cel social, de flori, cărţi, cadouri arată că utilizatorii apelează la plata online pentru cumpărături uzuale, de zi cu zi”, a declarat Daniel Nicolescu, CEO ePayment.
În ceea ce priveşte distribuţia tranzacţiilor, lunile în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacţii au fost: mai – cu 186.000 de tranzacţii şi, surprinzător, ianuarie, tradiţional luna cea mai slabă – cu 183.000 de tranzacţii.
Volumul plăţilor online a ajuns la nivelul de 80,5 milioane de euro în primele 6 luni ale anului, în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Numărul tranzacţiilor a cunoscut o creştere de 8%, înregistrându-se aproape 1,3 milioane de tranzacţii, conform statisticilor Romcard.
Plăţile