Producătorii exclusivişti de la Ferrari şi Mustang, dar şi cei în serie, de la Peugeot, au pregătit poate cele mai spectaculoase modele ale verii, maşini care vor intra în producţie în curând. Modelele sport cu motoare puternice atrag în continuare cumpărători, în ciuda crizei. Miza pe sport aduce câştiguri la ruleta industriei auto, ceea ce arată că în acest segment deviza „Rien ne va plus“ nu se aplică.
Ferrari 458 Italia
Stilul, pasiunea, creativitatea şi, poate cel mai important, tehnologia au bătut palma, iar rezultatul este noul model Ferrari 458 Italia. Producătorii au ales acest nume deoarece maşina întruneşte calităţi pe care numai un bolid italian le poate însuma, iar asocierea cu numele ţării producătoare părea necesar. Cifra –458 – reprezintă capacitatea cilindrică a motorului. Modelul este unul cu totul nou pentru Ferrari, ajustări fiind aduse motorului, designului, aerodinamicii, dar şi manevrabilităţii şi ergonomiei, şi asta graţie experienţei de care Ferrari beneficiază în compania Formulei 1.
Ţinta producătorilor, pentru acest model, a fost reducerea consumului de carburant, faţă de cel anterior, cu toate că are o putere mai mare decât „fratele“ său mai vârstnic, Ferrari F430. Cu o capacitate cilindrică de 4.499 de centimetri cubi şi un prim propulsor cu injecţie directă de benzină în V8, motorul dezvoltă 570 de cai-putere, stabilind astfel noi standarde la nivelul întregii game Ferrari şi în istoria companiei.
Cu toate acestea, nu numai consumul de carburant a scăzut, ajungând la doar 13,7 litri pe suta de kilometri, dar şi emisiile de CO2, care ating cele mai bune valori din segmentul său. Bolidul este echipat cu un sistem de transmisie cu dublu ambreiaj şi şapte trepte de viteză.
Graţie greutăţii de numai 1.380 de kilograme, acceleraţia de la 0 la 100 de kilometri pe oră se fa