In comparatie cu locuitorii altor tari din regiune, romanii se numara printre cei mai reticenti in a incerca noi produse de larg consum (alimentare sau nealimentare), doar o treime (29%) dintre romanii cu varste de peste 15 ani care se implica in cumparaturile mari ale gospodariei in care locuiesc declarand ca obisnuiesc sa incerce noi astfel de produse lansate pe piata, arata un studiu GFK.
Chiar daca in prima parte a anului 2009 vanzarile de bunuri de folosinta indelungata au scazut, exista si categorii de produse si servicii aflate pe un trend crescator in ceea ce priveste consumul, printre care si produsele de larg consum.
In cazul acestora – produse alimentare sau nealimentare - cei mai multi dintre cumparatori (71%) declara ca obisnuiesc sa achizitioneze marci cu care sunt familiarizati. Cu toate ca oamenii evita produsele si serviciile de care nu au neaparat nevoie sau pe cele pe care considera ca nu ofera un raport pret-calitate corect, ei nu ocolesc in totalitate noutatile.
Circa o treime (29%) dintre romanii cu varste de peste 15 ani care se implica in cumparaturile mari ale gospodariei in care locuiesc spun ca obisnuiesc sa incerce produse nou aparute pe piata.
Aceasta disponibilitate se accentueaza odata cu cresterea venitului si cu scaderea varstei. Adolescentii intre 15 si 19 ani sunt cei mai predispusi sa incerce produse noi, 55% dintre ei declarand ca aleg astfel de produse in defavoarea celor pe care le cunosc deja.
In comparatie cu alte tari din regiune, romanii se numara printre cei mai reticenti in a incerca ceva nou. Locuitorii din Bosnia si Herzegovina sunt cei mai apropiati ca atitudine de romani, 66% dintre acestia afirmand ca mai degraba cumpara si consuma produsele cu care sunt familiarizati decat pe cele noi.
In cele mai multe din tarile in care s-a desfasurat acest studiu