Compania Intelcan aşteaptă săptămâna viitoare răspunsuri din partea a două grupuri financiar-bancare care sunt interesate de finanţarea realizării Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav. „Ar fi fost mult mai simplu dacă aeroportul ar fi fost un proiect privat, adică dacă noi am fi cumpărat terenul şi am fi venit cu banii pentru investiţii. Dar am fost întârziaţi nouă luni de zile de semnarea actelor necesare pentru obţinerea terenului sau pentru alte acorduri”, a declarat Ronald Weissberger, proprietarul companiei Intelcan, cea care va construi aeroportul. „Noi am înaintat adrese către 46 de grupuri financiare, iar majoritatea răspunsurilor conţineau peste 40 de condiţii pentru a obţine finanţarea, una dintre cele mai importante fiind ca terenurile să fie în proprietatea societăţii care va opera aeroportul”, a mai declarat canadianul care este de origine din Braşov.
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a susţinut că „în ultimele trei luni s-a avansat foarte mult - acum avem terenul, finanţarea, care va veni săptămâna viitoare, şi şeful de proiect, care a finalizat recent proiectul de modernizare şi extindere a Aeroportului Internaţional Ottawa”. Şeful executivului judeţean nu consideră că proiectul aeroportului se află în întârziere, mai ales că în Occident demersurile pentru realizarea unui aeroport şi lucrările efective durează între cinci şi zece ani. În aceste condiţii, Căncescu susţine că primele lucrări pentru realizarea aeroportului ar putea începe chiar în acest an, „chiar dacă nu vom face decât să împrejmuim terenul”.
Mai sunt doar câteva avize
Iancu Vespasian, consilierul judeţean care s-a ocupat de problema aeroportului, a declarat că în scurt timp se va obţine şi avizul de mediu. „Mai era nevoie de câteva hârtii care au venit zilele acestea din Canada şi de un acord de la Serviciul de Gospodărire al