Dacă o vezi pe stradă, nimic nu te-ar putea face să te gândeşti că are asemenea pasiuni. La 28 de ani şi născută la Sofia, Ekaterina Stratieva este o femeie atrăgătoare, absolventă a Academiei Naţională de Artă din Bulgaria, cu un master în design publicitar. Evident, îi place să deseneze, dar parcă nu la fel mult ca celălalt hobby al său, pe care aproape că şi l-a transformat în profesie: pilot de raliuri. Aşa că s-a înscris şi la Academia Naţională de Sport din Sofia, urmărind obţinerea unei diplome în domeniul motorsportului.
Alături de Alina Carmina Bunică şi de Sidonia Tatoiu, „Katia”, este una din foarte puţinele femei care au cutezat să pătrundă într-un sport considerat eminamente masculin în România. Aleargă în competiţii de şase ani, până acum participând la etape din Bulgaria, Grecia, Slovenia, Croaţia, Cehia şi Italia. Din 2011 a ajuns şi în România, concurând în Citroen Racing Trophy. Până în prezent, etapele de la Târgu-Mureş şi de la Cluj i-au adus acelaşi loc 5 pe segmentul automobilelor cu două roţi motrice, venind pe 18, respectiv 13 la general, din aproximativ 45 de echipaje. „Încă nu sunt mulţumită. Ştiu şi simt că pot mai mult, aşa că sunt convinsă că o să am rezultate mult mai bune pe viitor”, spune Katia în engleză. Maşina ei este un Citroën C2R2 Max, proprietate personală, în care a investit peste 50.000 de euro: „Mă simt excelent cu el. Nu mă deranjează că am tracţiune doar pe puntea faţă. De fapt, am senzaţia că o altă maşină, cu tracţiune integrală, m-ar incomoda în competiţie din cauza lungimii”. Şi, ca să demonstreze că ştie despre ce vorbeşte, mă invită la un tur de antrenament pe drumuri de munte. Iar senzaţia rămasă după o urcare şi o coborâre de şase kilometri chiar asta este: se potrivesc de minune.
Katia are întreaga familie de partea ei. De câte ori vine în România este însoţită de tatăl