Divizia de importuri a Ford România, cel de-al doilea constructor de pe piaţa locală, se aşteaptă ca cel puţin 40% din vânzările mărcii americane să se deruleze prin intermediul serviciului de finanţare Ford Leasing, oferit în parteneriat cu UniCredit Leasing. Astfel, Ford devine cea de-a treia marcă din portofoliul UniCredit Leasing pentru care s-a semnat un parteneriat, după BMW Financial Services şi Mazda Finance.
Companiile de leasing doresc să-şi asigure un flux constant de clienţi prin realizarea de parteneriate directe cu importatorul, astfel compania de leasing fiind prima recomandare a agentului de vânzări în momentul achiziţiei.
Pe piaţa locală, servicii de finanţare oferite în parteneriate mai au şi Citroën cu BRD, în timp ce Mercedes-Benz şi Renault au propria divizie de finanţare prezentă pe piaţa locală, Mercedes-Benz Financial Services respectiv RCI Leasing.
"Anul viitor sperăm ca cel puţin 40% din vânzările noastre totale să fie prin intermediul Ford Leasing, iar din totalul vânzărilor prin leasing, 99% vor reprezenta Ford Leasing", a spus Henrik Nenzen, directorul general al noului importator Ford.
Potrivit oficialilor UniCredit Leasing, targetul pentru vânzările Ford în 2011 va fi de aproape 70%, adică o valoare totală de aproximativ 75 mil. euro potrivit estimărilor ZF, luând în calcul vânzări totale de aproape 7.200 de maşini anul viitor.
"BMW Financial Services deţine în prezent 60% din totalul vânzărilor BMW pe piaţa locală. În cazul Ford, avem ca ţintă peste 70% din total vânzări. Dar acest procent depinde de cum va merge piaţa anul viitor şi care sunt aşteptările clienţilor", a spus Antoaneta Curteanu, CEO UniCredit Leasing.
În primele nouă luni ale acestui an afacerile companiilor de leasing au scăzut cu 27%, la 780 mil. euro, potrivit datelor Asociaţiei Societăţilor Finan-ciare - ALB, declin mai accentuat d