Ministerul Transporturilor a semnat contractul de consultanta pentru elaborarea startegiei de privatizare a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa" CFR Marfa S.A" cu consortiul de audit Deloite si firma de avocatura "Bostina si Asociatii" , a declarat intr-o conferinta de presa ministrul Transporturilor Ludovic Orban.
Contractul are o valoare de 190.000 de RON, iar elaborarea strategiei de privatizare se va realiza in 90 de zile, urmand sa fie elaborat proiectul de hotarare de guvern care va fi inaintat spre aprobare Guvernului, care va dura, potrivit ministrului, inca 30 de zile.
Mai mult, Ministerul Transporturilor (MT) spera sa obtina din privatizarea CFR Marfa cel putin un miliard de euro, in conditiile in care strategia de privatizare va fi realizata in urmatoarele trei luni de consortiul Deloitte-Bostina si Asociatii,contractul avand o valoare de 190.000 lei, a anuntat, miercuri, ministrul Ludovic Orban.
"Dupa finalizarea strategiei de privatizare va fi elaborata o hotarare care va fi supusa aprobarii Guvernului. Avizarea de catre celelalte ministere a hotararii va dura aproximativ o luna, documentul urmand sa stabileasca pasii pe care ii vom urma si graficul procesului de privatizare", a completat Orban.
"Obiectivul nostru este de a face o privatizare de succes care sa aduca venituri serioase Romaniei si sa creasca forta si competitivitatea CFR Marfa" a declarat Orban care a mai adaugat ca se asteapta sa obtina din urma privatizarii peste 1 miliard de euro.
Potrivit presedintelui Deloite George Mucibabici suma de 1 miliad de euro este chiar foarte realista avand in vedere ca CFR Marfa detine si locomotive si infrastructura."De succesul acestei privatizari depind foarte multi parametri economici ai Romaniei".
CFR Marfa ocupa locul 7 in Europa in ceea ce priveste cota de piata s