Operatorii de maxi-taxi încearcă să abandoneze traseele mai puţin profitabile din periferie şi să se mute pe cele centrale. Aplicarea acestei „tactici" ar face de fapt praf şi pulbere tot planul de optimizare a transportului public, pus la punct după licitaţia din mai 2010.
Citiţi şi:
Ţeapă cu Super Bingo Metropolis. Sute de bilete completate au fost găsite aruncate la marginea Galaţiului
Galaţi: Ţeapa „Raiffeisen" te lasă în contul gol
Ţeapă de 200.000 de euro cu maşini închiriate
Situaţie greu de imaginat în transportul local de persoane din Galaţi. O parte din firmele de microbuze vor să tragă pe sfoară autorităţile locale, dar în special pe gălăţeni, prin modificarea traseelor pe care le-au câştigat în urma licitaţiei organizate de Primărie în luna mai 2010.
Acuzaţiile vin chiar din partea altor operatori de maxi-taxi, care susţin că s-a urmărit de la bun început acest lucru pentru ca firmele respective să intre pe traseele principale pe uşa din dos.
„Nu este în regulă ce se întâmplă. Ştiau că traseele respective nu prea sunt profitabile. Acum cer modificarea lor, în sensul să intre şi pe traseele principale. Iar o să fim toţi operatorii pe traseele principale, iar pe cele secundare nimeni", ne-a declarat administratorul operatorului ACJ Globe Tour, Silviu Cârlan.
Autorităţile locale s-au lăudat că noile trasee asigură transportul chiar şi pentru gălăţenii din zonele mai puţin accesibile ale oraşului, cum sunt străzile Coşbuc sau Regiment 11 Siret, dar acest lucru va deveni amintire dacă operatorii îşi vor pune în practică proiectul.
Şi conducerea societăţii publice de transport local a auzit de manevrele unora dintre operatorii de maxi-taxi şi susţine că va cere Consiliului Local să respingă orice propunere de modificare a traseelor.
„Licitaţia abia s-a organizat. Nu are nici un sens să modi