În noua reclamă Dacia doi franţuzi râd în hohote când află preţurile la Logan, vedeţi aici. O campanie publicitară care începuse simpatic (cu posesorii unor maşini de lux care se răzbunau pe Daciile arătoase dar ieftine) s-a transformat într-o bătaie de joc.
Muncitorii de la Mioveni au intrat în grevă anul trecut cerând măriri de salarii când volumul de muncă şi ritmul de lucru pe banda de asamblare crescuseră. Anul acesta Renault transmitea presei că la Mioveni costul forţei de muncă este de 7.8 euro pe oră, iar în Maroc, unde Renault se va extinde în viitoarea fabrică de la Tanger, doar 5 euro pe oră.
Argeşenii noştri de la Mioveni trebuie să concureze, direct sau indirect, cu brazilienii din Sao Jose dos Pinhais, columbienii din Envigado (Medellin), cu moscoviţi, cu marocanii de la viitoarea fabrică din Tanger, indienii de la Nashik, iranienii din Teheran şi sud-africanii din Pretoria. În toate aceste locaţii Renault fabrică vreun soi de Logan.
Salariile in Brazilia in industria auto erau de 500 de dolari pe luna de prin 2005 însă brazilienii de la Renault nu stăteau cuminţi în 2010 şi obţineau o creştere de salariu de 10% şi un bonus de 2400 de dolari, cititi aici.
În Columbia, salariul minim este de 515 000 de pesos columbieni, la cursul de azi 200 euro. Salariul minim în Iran este de 3 milioane de riali, tot 200 de euro. Salariul minim al lucrătorilor din zona Moscovei este de 195 de euro. Indienii de la Mahindra în parteneriat cu Renault produc la Nashik, în provincia Maharashtra, unde salariul minim pentru un lucrător industrial fără calificare este de 80 de euro. În Africa de Sud, venitul mediu era în 2006 pentru albi de 2400 de euro şi pentru un negru de 700 de euro.
Chiar si in Maroc, salariul minim este de 0.95 euro pe ora, deci 167 de euro pe luna la 22 de zile lucrate. Prin comparaţie, salariul minim în România este de 1