Începând cu 1 octombrie, podul de la Agigea ar putea fi închis pentru două luni. Pentru a ajunge în sudul judeţului Constanţa, maşinile vor ocoli câte 100 de kilometri.
Situaţie fără precedent la Constanţa: ciculaţia rutieră pe podul de la Agigea, de peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, va fi blocată începând cu 1 octombrie. Decizia, luată de Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi (CNADNR), a provocat furie. Alternativele rutiere fac ca un drum parcurs în mod normal în 10 minute să dureze acum o oră şi jumătate şi să coste de patru ori mai mult.
Podul de la Agigea a fost inaugurat în anii ‘80 şi construcţia lui a durat doi ani. În 2013, tehnologia nu pare să fi evoluat prea mult, pentru că reabilitarea care a început anul trecut va dura patru ani. Practic, din 2012, podul s-a transformat într-un motiv de nervi pentru localnici şi turişti.
Odata cu venirea toamnei, constructorul şi consultantul au cerut CNADNR să închidă podul de la Agigea definitiv. Prefectul de Constanţa, Eugen Bola, spune că a aflat despre această decizie întâmplător, cu doar câteva zile în urmă, şi a omis să cheme la consultări primarii din judeţul Constanţa. Întâlnirea de ieri a fost una cu scântei şi s-a ţinut în spatele uşilor închise.
Pe unde mergem?
Primarii din Constanţa spun că podul ar trebui lăsat deschis cel puţin pe un fir. Soluţia nu este agreată de costructor, care a admis cu greu ideea traversării podului de către maşinile Serviciului de Ambulanţă şi doar de o maşină mai mică a Pompierilor Militari. Poliţia Rutiera a stabilit deja căile ocolitoare. Prima rută este obligatorie pentru traficul greu.
Toate tirurile şi maşinile de aprovizionare care trebuie să ajungă în sudul judeţului vor pleca de la Constanţa către Bucureşti, vor intra pe Autostrada A4 şi apoi pe Autostrada A2, până la intersecţia Medgidia - Simino