Chiar daca este in Romania de un an si jumatate, Sotirios Marinidis, cel care conduce operatiunile locale ale gigantului Procter&Gamble, afirma ca nu a observat miscari vizibile pentru imbunatatirea infrastructurii si a sistemului fiscal, insa este impresionat de modul in care consumatorii pot sa se adapteze la conditiile economice dificile.
“Cei care sufera cel mai mult de pe urma crizei sunt cei care nu vor sa se schimbe, sa se adapteze. Si asta nu are legatura cu varsta. Am lucrat in Rusia si Ucraina, insa este impresionant sa vad cum pot romanii sa se adapteze la schimbare. Daca iesi din Bucuresti vezi cum consumatorii reusesc sa se descurce in acest cadru economic dificil cu un salariu mic, reusesc sa cumpere din magazine astfel incat sa le ajunga banii pana la urmatorul salariu, realizeaza ei insisi anumite lucruri fara a mai fi nevoiti sa le achizitioneze din magazine. Pentru mine asta inseamna adaptarea la schimbare”, declara Sotirios Marinidis intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.
2011 a debutat cu o luna ianuarie “grea” pentru intreaga industrie a bunurilor de consum din Romania, insa februarie a adus cateva semnale pozitive, ceea ce il face pe seful P&G Romania sa fie “increzator” ca primul trimestru va fi in linie cu asteptarile companiei.
“Daca in urma cu un an si jumatate, atunci cand am venit in Romania, atitudinea era destul de negativa, acum se vad primele semne pozitive. Oamenii cred ca ce a fost mai rau a trecut. Vad putin optimism si dorinta de a privi la timpul viitor in economie. Stabilitatea cursului de schimb, a locului de munca reprezinta factori care determina aceasta atitudine. Ne-am pregatit pentru un an mai bun decat 2010, insa este destul de devreme sa ne pronuntam in privinta indeplinirii acestui obiectiv”, sustine Sotirios Marinidis.
Cu toate acestea, Marinidis nu crede ca vom asista la o crestere natu