Sunt multe poveşti de succes din lumea tehnologiei care încep din garaje. Totuşi, povestea BetaDwarf începe într-o sală clasă nefolosită a Universităţii din Copenhaga.
Acolo, o echipă formată din opt programatori şi artişti s-a instalat cu tot cu bagaje, paturi şi frigidere pentru a-şi crea visul: un joc video. Ei au locuit şi au muncit acolo, în secret, timp de 7 luni, înainte să fie prinşi şi să fie daţi afară.
Între timp, echipa a crescut şi tinerii au pus mână de la mână, reuşind să închirieze o casă, „în mijlocul pustietăţii“. După un an de zile, resursele financiare începeau să se termine, aşa că dezvoltatorii de la BetaDwarf au decis că este timpul să se înscrie pe platforma de crowdfunding Kickstarter, „locul în care visele iau viaţă... sau sunt zdrobite“. Proiectul lor, un joc video numit Forced, a fost finanţat cu 65.413 dolari după ce o imagine care le prezenta povestea a devenit virală.
Tinerii erau puşi acum în faţa unei alte probleme. Nu reşeau să găsească un distribuitor care să semneze un contract cu ei. Doi dintre cofondatorii companiei au făcut un împrumut bancar în valoare de 200.000 de euro, înglodându-se în datorii.
În cele din urmă, după trei ani de emoţii, jocul Forced era lansat pe platforma de distribuţie Valve. Titlul s-a vândut în peste 50.000 de exemplare, iar compania a ajuns să realizeze profit.
„Cred că unii oameni au cumpărat jocul pentru povestea din spatele lui, dar au plecat acasă cu un titlu minunat“, a declarat Steffen Kabbelgaard, director executiv al BetaDwarf.
La joc a lucrat şi Darius Romosan, absolvent al Universităţii din Copenhaga. Acesta a făcut un internship în cadrul companiei şi s-a ocupat de content design şi de community management. Jocul costă 15 dolari şi poate fi cumpărat prin PayPal.