La discuţia care s-a purtat astă-seară la Librăria Adevărul, invitaţii – Carmen Muşat, Simona Sora, Cezar Paul-Bădescu şi Lavinia Bălulescu – au dezbătut, pornind de la debutul în proză al poetei Lavinia Bălulescu, caracteristicile de stil ale volumului său , ea fiind apreciată ca un „scriitor autentic, nu făcut, nu căutat, nu inventat“.
Carmen Muşat, conferenţiar universitar şi redactor-şef al revistei „Observator Cultural“, a punctat că personajul principal al romanului scris de Lavinia Bălulescu are „o imaginaţie debordantă, care prelungeşte lumea reală şi explorează posibilităţile acesteia“, făcând referire la viaţa duală pe care o duce Aprilie, protagonista din volumul „La mine-n cap“.
Prin acest prim roman, poeta Lavinia Bălulescu a experimentat, în opinia redactorului-şef al revistei „Observator Cultural“, un discurs plin de subtilitate şi de naturaleţe, în care „te pierzi cu satisfacţia de a descoperi ceva foarte viu şi de calitate“. Carmen Muşat a concluzionat, astfel, că „Lavinia intră în prima ligă a scriitorilor contemporani“.
Prezent la discuţie a fost şi Cezar Paul-Bădescu, scriitor şi jurnalist la „Adevărul“ şi la „Dilema Veche“, pentru care lectura romanului „La mine-n cap“ a fost precum o cartografiere a minţii, o „plimbare de mână prin cotloanele întunecate ale minţii feminine“. Cea de-a treia invitată a dezbaterii, Simona Sora, scriitor şi jurnalist la „Dilema Veche“, şi-a exprimat o viziune diferită asupra cărţii, considerând că avem de-a face cu o „asumare a masculinităţii de către femeie, cu un androgin care se priveşte şi încearcă să scrie ceva“.
În finalul romanului, şi nu numai, după cum a apreciat Carmen Muşat, tânăra Aprilie se regăseşte pe ea însăşi, aceste pagini de sfârşit funcţionând ca o explicaţie a poveştii. „La un prim roman, simţi nevoia să legi firele pentru a nu fi