Radu Berceanu explică într-un interviu acordat ziarului nostru cum i-a cerut UE să pună taxe pe autostrăzi, dacă vrea să mai primească bani. Ministrul ne dă o veste proastă: autostrada Nădlac-Constanţa nu va fi gata nici măcar în 2012, jumătate urmând să fie încă în şantier. Regii asfaltului, mai spune Berceanu, nu au culoare politică, dar au efecte pozitive asupra economiei.
Mai avem regi ai asfaltului?
R.B.: I-am avut întotdeauna şi o să îi avem tot timpul, aşa cum sunt şi în alte ţări, şi în alte domenii. Nu se pune problema să avem nişte societăţi româneşti sau străine care patru ani să lucreze, iar patru să stea că a venit o guvernare de altă culoare. S-a dovedit, presa a scris, că, vrând-nevrând, şi pe vremea lui Băsescu şi a lui Mitrea, şi a lui Orban, şi a mea au fost contracte cu aceste companii, care nu sunt portocalii, roşii sau galbene. Ele nu au neapărat culoare politică. Există regi şi ai băuturilor răcoritoare sau ai presei. Pot să vă spun că unele firme româneşti - nu vă spun care, am şi eu părerile mele - lucrează mult mai bine din toate punctele de vedere decât firmele străine. Când am mers pe şantierul de la Calafat-Vidin, pe toate utilajele s-a pus înainte de a veni noi un abţibild cu AZVI-VIMAC (firmele spaniole care fac lucrările), deşi ei nu au nici un utilaj. Am ochiul format şi mi-am dat seama. Avem colosal de multe firme din toate colţurile Europei, dovadă că le place aici. Şi să ştiţi că au creat anumite „apucături" în România mai intâi firmele străine, iar românii când au ajuns mai mărişori s-au luat după străini. Am avut o discuţie cu domnul comisar Hahn (austriacul Johannes Hahn, comisionarul pentru politici regionale - n.r.) şi i-am zis: înţeleg că avem o problemă din cauza corupţiei, dar şi noi suntem o bucăţică din UE, deci aveţi o problemă undeva în Uniune, veniţi să luaţi măsuri. De ce în România la 100 de licitaţii