La Galeria Art Yourself a avut loc între 12 și 27 februarie expoziția Cap de primăvară, un triptic cu trei artiști: Maxim Dumitraș, Mirela Trăistaru și Gabriel Ghizdavu. Sculpturile lui Maxim Dumitraș, Pasăre,Deal, vale, Absență încercuită și Ieșirea din absență, trimit, prin formele lor esențializate, prin tehnica mixtă (îmbinare de bronz și lemn, din lemn și nestrapol, din porțelan și lemn) la cultura populară, căreia tind să-i redea discret dimensiunea reflexivă și, în același timp, să o re-prezinte ca pe o constantă expresivă a unui mod de raportare la lume și de a fi în lume. La o primă vedere, sculpturile abstracte, de artă decorativă modernă, nu par a avea nimic din concretețea culturii populare așa cum ne-am obișnuit s-o privim. Cercurile de bronz, care se închid uneori într-o frivolă poșetă (Absență încercuită), nu par a avea legătură directă, concretă cu dimensiunea reflexiv-concretă a culturii populare. Evident, avem aici de-a face cu o travestire care urmărește consecvent, subtil, aproape insidios, o re-facere a legăturii cu un plan metafizic. Culoarea pusă peste bronz, frivolitatea aparentă a poșetei te induc ușor în eroare. Aceste sculpturi sînt forme esențializate ale unui mod de a se gîndi în lume, un mod poetic și apotropaic: o absență încercuită este una precizată și, prin urmare, revelată ca atare, dar fără ostentație sau drame. Ieșirile din absență, arătînd nu o direcție, ci un undeva imprecis se disimulează și ele în aceste obiecte fin polisate, care nu dezvăluie prea mult.
Păsările din lemn și nestrapol, abia scoase din materialul sculptat, stilizate și pictate, te trimit întotdeauna la un drum de țară, din piatră și lemn. Formele lor abstracte se deschid paradoxal, prin curburile lor discrete și prin mixturile imposibil de decelat, spre un univers concret al vieții în care elementele stau laolaltă, pentru că figurativul lui Maxim D