Vremea bună şi capacitatea maximă la care lucrează Bechtel au ca rezultat până la 2,5 kilometri de asfalt turnat zilnic pe tronsonul Turda-Gilău. Lucrările la tronsonul de 42 de kilometri ce vor devia traficul din Cluj sunt în linia dreaptă către tăierea panglicii de la sfârşit de an. Citeşte şi Centura Vâlcele-Apahida, departe de asfaltul promis
Vreme bună, nici urmă de precipitaţii şi activitate din plin pe şantierul Autostrăzii Transilvania. De ceea le-a fost frică constructorilor - vremea proastă - nu au avut până acum parte, iar şantierul „duduie”.
De săptămâna trecută se toarnă în masă ultimul strat de asfalt pe tronsonul 2B al Autostrăzii Transilvania, pe porţiunea cuprinsă între Turda şi Gilău. Până ieri, muncitorii companiilor Bechtel şi Enka au turnat stratul final de asfalt pe cinci kilometri din cei 42 pe care toată lumea speră să-i vadă inauguraţi pe sfârşitul acestui an.
Directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgârcitu, spune că lucrările sunt în grafic la nodul rutier de la Gilău, iar cel de la Turda va putea fi finalizat la timp, dacă autorităţile îşi respectă cea mai recentă promisiune, de a preda terenul decontaminat din zonă până la mijlocul lunii septembrie.
Pe rând, câte un sens
Pentru a putea circula în continuare cu autocamioanele pe aliniamentul autostrăzii, deocamdată se toarnă asfalt doar alternativ pe câte un sens de circulaţie. În acest timp, pe unele porţiuni se montează deja parapeţii de protecţie, lungimea acestora depăşind deja, potrivit oficialilor, 10 kilometri.
Pe şantier, totul pare să meargă ceas. Camionul cu asfalt dă cu spatele încet, până ajunge în dreptul utilajelor care aştern asfaltul la temperaturi cuprinse între 140 şi 180 de grade Celsius. La câţiva metri în spate, un angajat verifică cu sonda temperatura asfaltului. La o distanţă p