O istorie in mai multe episoade care tinde sa devina epopee. Acum un an mi-am dat cu parerea vizavi de situatia pe piata motoarelor de cautare si am spus ca eu cred ca Microsoft este probabil singura firma in stare sa se lupte cu Google. Asta din cauza ca consideram ca are toate mijloacele necesare sa o faca si dispune de o forta foarte mare.
Opiniile de tip "nu ai ce sa ii mai faci lui Google" le-am lasat deoparte asteptand viitorul sa isi spuna cuvantul.
Cred ca multi si-au dat cu presupusul ce se poate intampla in spatele usilor la sedintele strategice Microsoft si si-a imaginat cat de greu reactioneaza gigantul birocratic. Putine s-au scris despre planurile lor pentru ca informatia nu a fost facuta publica, adica nimic mai mult decat un razboi al declaratiilor si amenintari care pareau fara substanta. Ultimele saptamani insa arata ca Bill Gates face deja miscari importante.
Avem trei jucatori mari : Microsoft, Yahoo si Google. Cred ca fiecare roman are Windows la calculator (chiar si daca fara licente), foloseste Messengerul de la Yahoo si cauta cu Google. Cumva toti acestia fac parte din universul nostru web. Insa Wall Street a reactionat imediat la un zvon care pare sa se confirme incet incet. Yahoo si Microsoft s-au "imprietenit".
Se vorbeste deja mai mult decat despre o alianta strategica, se vorbeste de fuziune.
Microsft da o lovitura puternica prin angajarea lui Steve Berkowitz, CEO la Ask Jeevs, pe postul de manager la "Online Business". Astfel unul din cei mai importanti oameni in ce priveste piata motoarelor de cautare ia haturile departamentului care se pregateste de o noua abordare. Credibilitatea Microsoft creste prin atragerea de lideri si parteneriate.
Firme mari deja se aduna sub aceasta umbrela. Este vorba de Yahoo, Amazon, eBay si AOL.
Cand Google a iesit pe piata a