Lady Gaga a trimis un mesaj - şters între timp - fanilor ei, cerându-le ca fiecare dintre ei să vizioneze de mai multe ori videoclipul celui mai recent single al ei, "Applause", pentru a creşte numărul de vizualizări de pe site-ul YouTube şi să influenţeze astfel statisticile online.
Potrivit site-ului publicaţiei franceze Le Figaro, Lady Gaga este foarte afectată de demarajul mai puţin reuşit al celui mai recent single al ei, "Applause". Acest prim extras de pe noul ei album "ARTPOP", care va fi lansat pe 11 noiembrie, a avut parte de o concurenţă foarte dură şi imediată din partea unui single lansat recent de Katy Perry, intitulat "Roar".
Părerile criticilor de specialitate au fost aproape unanime: "Roar" este o piesă mult mai interesantă decât "Applause". Iar Lady Gaga, care se consideră "noua regină a muzicii pop", nu poate să suporte această înfrângere.
Bill Werde, redactorul-şef al revistei Billboard, spune că Lady Gaga le-ar fi cerut fanilor ei, supranumiţi "Little Monsters", ca fiecare dintre ei să vizioneze de mai multe ori noul ei clip, lansat luni, cu scopul de a creşte numărul de vizualizări de pe YouTube.
Până miercuri, 21 august, videoclipul ei a fost vizionat de 14,7 milioane de ori, în timp ce "Roar", lansat cu o săptămână mai devreme, generase deja 16,2 milioane de vizualizări pe YouTube.
Billboard Hot 100 este un top muzical care ierarhizează toate single-urile în funcţie de succesul lor în rândul publicului. Însă nu doar vânzările contează pentru acest clasament, ci şi streamingul online. Numărul de vizualizări al videoclipului unei piese pe YouTube are deci o importanţă mare. Bill Werde consideră că mesajul prin care Lady Gaga şi-a invitat fanii să trişeze reprezintă o greşeală gravă: "O artistă care postează pe Twitter şi pe Facebook un link care permite unui fan să apese pe butonul «Play» şi apoi să plece de lâ