Cel mai mare şi mai bun produs din Ingolstadt va trece la IAA Frankfurt 2013 printr-un facelift amplu, noua înfăţişare având menirea nu doar de a alunga orice urmă de confuzie cu A6, ci şi de a-şi pregăti confruntarea cu S Class. Sub capotă, motoarele de pe A8 2014 primesc un bonus de putere, în paralel cu un apetit la pompă ceva mai ponderat.
Măsurile rămân în continuare jurasice, adică 5.140 mm lungime, 1.955 mm lăţime, o înălţime de 1.460 mm şi un portbagaj ce înghite peste 510 litri. Stilistic, ochii noului A8 primesc, opţional, o matrice LED, adică nişte diode capabile să varieze fluxul lung sau scurt, preluând şi rolul vechilor xenoane adaptive. 18 diode LED emit pe fiecare bloc frontal şi nu mai puţin de 25 de LED-uri plasate în opt segmente separate de o bară cromată la stopurile spate. Bara frontală restilizată introduce noi detalii din aluminiu, la fel şi noua grilă “Single Frame”.
Vor fi disponibile şase motorizări, începând cu un benzinar 3.0 TFSI a cărui putere saltă de la 290 CP la 310 CP, iar cuplul de la 420 Nm la 450 Nm. Omologul 3.0 TDI Clean Diesel oferă cu 8 cai mai mult, adică 258 CP. Minunatele V8-uri se pretează pe autostrăzi şi vin de asemenea cu ceva mai mult "jăratec" sub ele. Astfel, versiunea supraalimentată 4.0 TFSI oferă 435 CP, în vreme ce puternicul S8 oferă în continuare 520 CP. Cei 650 Nm disponibili integral de la doar 1.700 rpm până la 5.500 rpm, reuşesc să-i imprime lui S8 un demaraj 0-100 km/h în doar 4,2 secunde, dar cu toate că viteza maximă este cenzurată de limitatorul electronic la 250 km/h, gradaţia vitezometrului până la 320 km/h îţi poate da fiori pe şira spinării.
Motorul de pe S8 vine însă cu sistemul “Cylinder on demand” ce sistează funcţionarea a patru cilindri (doi din interior şi doi din exterior) dacă se rulează la viteză sau cu o turaţie constantă, fără a genera vibraţii neplăcute. Vibraţiile mai su