Calea ferata aduce profit doar firmelor private. Dovada este ca acestea opereaza cu un numar din ce in ce mai mare de trenuri. Culmea, pe masura ce creste numarul trenurilor private, scade numarul celor de stat, informeaza Antena 3. Sursa imagine: bzi.ro
Fata de 2010, de exemplu, numarul trenurilor de calatori operate de firmele private a crescut cu 25 la suta. Pe de alta parte, CFR Calatori continua sa renunte la multe rute, pentru ca nu-i aduc profit.
Operatorii de stat care transporta marfa si calatori pe calea ferata pierd teren in fiecare an in favoarea privatilor. In perioada 2010-2012, numarul trenurilor private a crescut cu aproape 25 la suta. Asta inseamna ca pe sine circula acum 57 de mii de trenuri private in plus fata de 2010.
Sunt rute pe care le iau de la CFR Calatori. Compania continua sa renunte la anumite curse pentru ca nu-i aduc profit. Iar liniile sunt apoi concesionate firmelor private. In perioada 2010-2012, CFR Calatori a renuntat la peste 58 de mii de curse. Prin urmare, si numarul de pasageri transportati a scazut in perioada respectiva cu aproape 17 procente.
In privinta transportului de marfa, privatii ocupa mai mult de 50 la suta din piata, in privinta numarului de curse. Anul trecut au depasit operatorul de stat cu 7.700 de curse. CFR Marfa a pierdut peste 11.700 de curse fata de 2010, in timp ce privatii au operat in aceeasi perioada peste 25 de mii de trenuri in plus.
Daca tragem linie, din pierderea statului si castigul privatilor a rezultat ca in 2012 pe calea ferata au circulat aproximativ 10.600 de trenuri in plus fata de 2010.