Clasificarea Ocupaţiilor face distincţie între cele două meserii, atât prin acordarea unui alt cod, dar şi a altei definiţii. Prin urmare, secretarele reprezintă grupa de bază având codul 4120, desprins din grupa majoră a funcţionarilor administrativi.
Mai mult, conform noii Clasificări a Ocupaţiilor, „secretarii utilizează maşini de scris, calculatoare sau alte echipamente de procesare a textelor pentru transcrierea corespondenţei şi a altor documente, verifică documentele elaborate de alte categorii de personal, administrează corespondenţa emisă şi primită, întocmesc agenda întâlnirilor de lucru şi a şedinţelor şi efectuează diferite alte sarcini administrative".
Pe de altă parte, tot din clasificarea meseriilor putem descoperi descrierea ocupaţiei ierarhic superioară celei de secretară, respectiv cea de asistent manager. Aceasta face parte din grupa de bază 3343, desprinsă din grupa majoră 3 a tehnicienilor şi alţi specialişti din domeniul tehnic. Grupa de bază este definită astfel: „secretarii executivi în domeniul administrativ îndeplinesc sarcini de coordonare şi organizare în sprijinul managerilor şi specialiştilor şi/sau pregătesc corespondenţa, rapoartele şi procesele-verbale şi alte documente de specialitate".
Prin urmare, aşa cum se arată şi într-o analiză pe site-ul Asociaţiei Asistentelor şi Secretarelor Profesioniste din România (AASPR), „locul unui asistent manager se regăseşte la nivelul structurilor ierarhice superioare ale companiei, ca prim-subaltern şi în acelaşi timp colaborator apropiat al directorului general sau de departament".
De asemenea, AASPR subliniază faptul că „asistent managerul nu poate da dispoziţii nimănui, fără a fi delegat în acest sens de către director, în afara cazului în care are, la rândul său, subalterni. Însă sunt nenumărate cazurile în care, prin delegarea responsabilităţilor, asistentului i se su