Agentia de turism Eximtur, controlata de familia Morariu din Cluj, si-a bugetat pentru acest an o cifra de afaceri de 147,3 mil. lei (circa 35 mil. euro), in crestere cu 30% fata de anul trecut.
Eximtur a incheiat anul 2009 cu vanzari totale de peste 113,3 mil. lei (27 mil. euro), in timp ce profitul net al companiei a fost de 1,5 mil. lei ( 357.000 de euro). Anul trecut compania avea 121 de angajati, iar pentru acest an, conducerea Eximtur a anuntat ca intentioneaza sa creasca personalul agentiei la 143 de oameni.
"In estimarile facute pentru acest an, ne bazam pe cresterea numarului de clienti pe piata din Bucuresti si pe majorarea volumului de pachete vandute prin programele de early booking, astfel ca in primul trimestru am inregistrat un avans de peste 20% pentru vacantele vandute in tara si in strainatate, fata de perioada similara din anul trecut", a declarat Lucia Morariu, directorul general al Eximtur.
Potrivit reprezentantilor agentiei clujene de turism, cifra de afaceri Eximtur va fi sustinuta in acest an si de cresterea numarului de clienti din piata online, pe site-ul companiei dublandu-se in primul trimestru solicitarile pentru pachetele de vacanta, fata de aceeasi perioada din anul trecut.
"Credem ca disparitia din piata, datorita crizei financiare, a unor agentii de nisa, specializate in vanzari de servicii catre stat sau in business travel, va contribui pozitiv la evolutia vanzarilor companiei noastre din acest an. Conform datelor Institutului National de Statistica, in 2009, traficul din agentiile de turism a scazut, la nivelul intregii tari, cu peste 40% fata de anul precedent", a spus Lucia Morariu.
Cele mai cautate destinatii de la inceputul anului si pana in prezent au fost Turcia, Grecia, Austria, Croatia, Tunisia, Egipt, Bulgaria si litoralul romanesc.
Agentia de turism Eximtur s-a lansat pe piata in anul 199