Virgulele între subiect şi predicat, cacofoniile, mesajele misogine şi exprimările incoerente sunt doar câteva dintre greşelile pe care copiii dumneavoastră le învaţă la şcoală. Cu informaţii rămase în urma evenimentelor, cu fraze lipsite de logică ori cu mesaje care-i bulversează pe elevi, manualele sunt nefolositoare şi aruncate în sertare.
Elevii spun că multe dintre manuale sunt greoaie, motiv pentru care nici nu le deschid. Indiferent că sunt pentru geografie, fizică, limba română, istorie sau religie, cărţile şcolarilor sunt pline de greşeli şi de cerinţe pe care numai autorii lor le înţeleg. Un exemplu de manual prost conceput este cel de fizică pentru clasa a VII-a. „Cartea conţine numai experimente fără să-ţi explice nimic despre cum trebuie să aibă ele loc. Nu ai cum să faci aşa ceva dacă nu înţelegi cum să le faci", a spus Alex Constantinescu, elev în clasa a VII-a la Şcoala Generală nr. 79 din Capitală.
Limba moartă şi neexplicată
Tot la gimnaziu, dar de această dată pentru Istoria de clasa a V-a, limbajul superior folosit în predarea lecţiilor îi determină pe copii să nu înveţe la această disciplină.
„Numărul mare de cuvinte neînţelese, normal că nu îi apropie pe elevi de istorie, ci îi îndepărtează. Copiii nu se plâng de dificultatea manualului, ei, pur şi simplu, nu mai învaţă", a spus Mihai Pârvulescu, profesor de istorie la Şcoala Generală nr. 16 din Timişoara. La clasa a VIII-a, cele mai proaste cărţi şcolare sunt cele de biologie. „E un manual vechi şi multe lecţii din programa şcolară nici nu se regăsesc în el. Îl folosim numai pentru exerciţii", a declarat Diana Şerbănescu, una dintre elevele de la profilul real, de la Şcoala nr. 79.
Elevii mai spun că nici manualul de latină nu este mai bun, pentru că are multe lecţii unde gramatica nu este suficient explicată. „Dacă vrei să înveţi singur după manual, nu ai cum. De