Criza a influentat eMag, cel mai mare retailer IT online, in doua sensuri. Primul este negativ si a insemnat afaceri mai mici in 2008, sub estimarile initiale, concedieri si reduceri salariale. Al doilea insa este mai fericit si contureaza cea mai mare tranzactie de pe piata locala – achizitia a 51% din actiunile magazinului online de catre distribuitorul Asesoft. In prezent, retailer-ul are ganduri mari, sa devina lider, atat in online, cat si in offline, prin atingerea unei cifre de afaceri de peste 200 mil. euro.
“eMag nu a avut o strategie de criza, in mod specific, precum competitorii sai. Au fost luate masuri in functie de situatiile cu care s-au confruntat”, a spus Radu Apostolescu (foto), co-fondator si actual director de marketing al magazinului online.
In primul rand, liderul pietei de comert electronic si-a ajustat previziunile referitoare la cifra de afaceri pe 2008, de la 150 la 100 milioane euro.
“eMag a adaptat un plan pe care l-a urmat pentru a resimti mai usor efectele venite din piata, ca urmare a situatiei economice dificile. Am renuntat la o buna parte din angajati si am micsorat salariile. Personalul pe care il aveam la acel moment era dimensionat pentru alte cifre, mai exact pentru ce afaceri estimam ca o sa avem – 150 milioane euro; dar pentru ca lucrurile nu au iesit cum ne propusesem, am fost nevoiti sa facem aceste reduceri – de personal si de salarii”, a explicat Bogdan Vlad, unul din fondatorii companiei.
“Oamenii (n.r. - angajatii) au inteles situatia. Iar acum suntem la limita cu resursele si chiar facem angajari pentru a sustine cresterea pe care o prognozam in viitor”, a completat Apostolescu.
La sfarsitul anului trecut, eMag avea circa 280 de angajati, iar in prezent are 180. Dupa cum arata magazinul online, in acest moment sunt disponibile patru posturi la eMag, unul in departamentul de logistica, unul