Veniturile din publicitate obţinute de televiziunea publică din difuzarea campionatului sunt mai mici decât cele din 2006. Finala Spania - Olanda a fost cel mai profitabil meci transmis de TVR 1 pe parcursul competiţiei, adunând publicitate în valoare de 187.000 de euro.
Într-o perioadă dificilă pentru mass-media din România, CM FIFA 2010 din Africa de Sud a reprezentat un balon de oxigen pentru televiziunea publică. Aceasta a obţinut din reclamele difuzate circa 2,4 milioane de euro. Calculele realizate de „Adevărul" au fost făcute pe baza numărului punctelor de audienţă obţinute de reclamele difuzate în pachetul fiecărui meci (aşa-numitul Gross Rating Point - GRP). Pe baza GRP-urilor obţinute, clienţii au ştiut cât trebuie să plătească televiziunii, în funcţie de negocieri.
Mai citiţi şi:
Un om de afaceri spaniol oferă 40 000 de euro pentru caracatiţa Paul
Nebunie în Spania! Povestea unei victorii, în imagini
Finala mică, Germania - Uruguay, a atras publicitate în valoare de 107.000 euro. Cele 1.365 de reclame difuzate în toate partidele de la TVR 1 au adunat 5.614 puncte de audienţă. Acest volum de GRP-uri este cu 37% mai mic decât cel livrat de totalul reclamelor care au rulat la Mondialul din Germania de acum patru ani. Scăderea este pusă pe seama reducerii audienţelor TVR 1 şi a fragmentării pieţei TV. TVR 1 a transmis din Africa mai puţine meciuri decât în 2006, la CM FIFA din Germania (La această ediţie, o parte dintre meciuri au fost difuzate şi de Telesport.) La ediţia din 2006, televiziunea publică a câştigat de pe urma vânzărilor de publicitate aproximativ 3,6 milioane de euro.
Şi finala Mondialului african a fost mai săracă decât cea din 2006. Dacă reclamele inserate în meciul Spania - Olanda au adunat 313 puncte de audienţă, cele din meciul Italia - Franţa (2006) a livrat 454. Asta înseamnă că finala trecută a adus TV