Tot mai multe companii ce deţin magazine clasice se reorientează către cele virtuale.În plină recesiune economică, comerţul electronic a crescut cu aproape 70%, ajungând la 570.000 de tranzacţii şi un volum total de peste 43 de milioane de euro. În actualele condiţii de piaţă, o creştere a comerţului online reprezintă o reuşită la care puţini specialişti se aşteptau. Cheia succesului se regăseşte în costurile mult mai mici pentru comercianţi.
În goana după reducerea cheltuielilor, aceştia abordează internetul ca piaţă de desfacere, pentru că în mediul online salariile sunt mai mici, iar întreţinerea sau departamentul de logistică au costuri reduse.
Cheltuieli mai mici pentru comercianţi
Conform datelor de la RomCard, comerţul electronic îşi păstrează ritmul de creştere, terminând prima jumătate a anului 2009 cu 570.000 de tranzacţii şi un volum total de 43,5 milioane de euro, în creştere cu 68% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Dintre acestea, 500.000 de tranzacţii în valoare de 40,5 milioane de euro au fost procesate de către Gecad ePayment.
„Cheltuielile mult reduse, dar şi înmulţirea ofertelor în toate magazinele, indiferent de domeniu, reprezintă două dintre motivele pentru evoluţia atât de bună înregistrată în această primă jumătate de an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2008“, explică Marin Mitroi, director general RomCard.
„MyAir, Bamboo, Paralela 45 sunt doar câteva dintre afacerile din mediul offline care au decis să intre şi pe Internet. De asemenea, numeroase alte magazine online au investit în îmbunătăţirea site-urilor şi a serviciilor din dorinţa de a-şi creşte vânzările online“, adaugă Carmen Sebe, director general Gecad ePayment.
Creştere spectaculoasă
Conform statisticilor din sistemul ePayment, la nivelul primelor şase luni ale