Industria auto e inca in dificultate si cifrele de vanzari nu si-au revenit, insa la salonul auto de la Frankfurt, care a inceput marti, optimismul e la cote inalte. Sefii diferitelor companii vad semne pozitive, piata pare sa-si revina, lucrurile se normalizeaza. Iar aproape toata lumea, de la Renault la BMW, spune ca masina electrica e salvarea in viitor si e vorba de aceeasi industrie care aproape ca nu a produs masini electrice in ultimele decenii. La marile saloane auto e plin de fete, insa la Frankfurt ele sunt in numar mai mic, publicul putand sa se concentreze pe masini.
"Romexpo"-ul german - un orasel high-tech
Ar fi nedreapta pentru noi ca tara o comparatie intre cel mai mare centru expozitional din Bucuresti si cel din Frankfurt, oras cu traditie la targuri si foarte bine plasat pentru a atrage expozanti de peste tot. Totusi, Messe Frankfurt, cum e numit centrul, este un orasel in miniatura, cu magazine, strazi, statie de metrou, gara si - cel mai important, 11 hale de expozitie. De la un capat la altul faci peste 20 de minute, exista numeroase pasarele care leaga toate halele intre ele, iar in complex se afla Messeturm, un zgarie-nori de 63 de etaje care a fost cativa ani cea mai inalta cladire din Europa.
Multe culori, destul de putine fete
Organizarea unui stand la salonul auto IAA costa peste un milion de euro, cateva marci cunoscute s-au retras pentru ca li s-a parut mult pe criza, insa cei care s-au prezentat nu au vrut sa lase standurile seci. Alfa Romeo are un stand dominat de rosu aprins, masinile fiind de aceeasi culoare, BMW are un stand inconjurat de o pista inclinata pe care trec masini, Renault are multe dispozitive de incarcare a masinilor electrice, standul Audi e dominat de un alb orbitor, iar Dacia a pastrat decorul de acum un an de la Paris, cu albastru predominant si un glob de aceeasi culoare