Vânzările de autoturisme noi din România se vor diminua în următorii doi ani, continuând declinul din 2008, din cauza efectelor crizei şi a accesului mai dificil la credite, reiese dintr-un studiu realizat de PricewaterhouseCoopers (PwC) asupra pieţei auto din statele Europei Centrale şi de Est. Potrivit datelor, vânzările de maşini noi pe piaţa auto din România au scăzut în 2008 cu 8%, declinul fiind mai abrupt, în regiune, numai în Ungaria.
Înmatriculările de autoturisme noi din România au scăzut cu 8,6% anul trecut, la 285.000 de unităţi, de la 312.530 în 2007, conform datelor statistice. Până în 2008, România a înregistrat cea mai rapidă creştere a vânzărilor de automobile noi dintre statele membre ale Uniunii Europene.
Maşinile second-hand, vinovate
Studiul mai arată că avansul de 26,3% din 2007 a fost atribuit aderării României la UE şi creşterii consumului. Totuşi, ultimul an a adus schimbări pe piaţa auto, declanşate de creşterea puternică a importurilor de maşini second-hand şi de restricţiile recente de pe pieţele de credit.
Noile condiţii au influenţat negativ vânzările şi au condus la stagnarea şi apoi la scăderea pieţei. Pentru a combate acest trend, Guvernul a aprobat suspendarea taxei de poluare pentru automobilele noi certificate Euro 4 cu capacităţi cilindrice de sub 2.000 de centimetri cubi, aminteşte compania.
Sectorul auto va ieşi din criza economică cu reţele de dealeri mai puţine, dar mai puternice, care vor oferi niveluri superioare şi mai variate de calitate şi profesionalism.