Agenţiile de turism se bat în sejururi promoţionale ca să-şi păstreze clienţii. Dacă anul trecut nu duceau lipsă de doritori, acum agenţiile au lansat chiar şi oferte 2 în 1 pentru a vinde sejururi la mare în acest sezon. Criza economică i-a făcut pe operatorii din turism să scadă mult preţurile pentru a nu rămâne fără clienţi. Dacă anii trecuţi braşovenii au ales în special destinaţii străine, acum şi litorarul românesc a devenit o atracţie. Există, însă, şi mulţi turişti care preferă să-şi petreacă vacanţa pe „Nisipurile de Aur” în Bulgaria, unde preţurile sunt asemănătoare cu cele din România. Cei care nu se uită la bani atunci când vine vorba de vacanţă aleg, însă, sejururi „all inclusive” în Turcia. Plătesc cam 1.500 de euro, la hoteluri de cinci stele. „ De când s-a deschis sezonul am vândut foarte bine litoralul românesc, deşi preţurile sunt asemănătoare cu cele din Bulgaria. Din cauza crizei, vânzările au scăzut în mod clar, dar s-au luat măsuri de reducere, mai ales pentru ofertele din străinătate ”, a spus Cristina Gîlcă, agent de turism la „Dialect Tour” Braşov.
Agenţiile se bat în oferte
În topul preferinţelor braşovenilor, la capitolul destinaţii străine, se află Bulgaria, urmată de Grecia şi Turcia. Dacă pentru un hotel de patru stele, din Mamaia, braşovenii scot din buzunar 2.170 de lei de persoană, pentru un sejur de şapte zile, în Bulgaria, la un hotel din aceeaşi categorie, turiştii plătesc 400 de euro adică aproape 1700 de lei, la „all inclusive”, sau 300 euro adică 1260 de lei pentru pensiune completă. La un hotel de cinci stele din staţiunea Eforie Nord, turiştii pătesc 3.600, adică peste 800 de euro, pentru şase nopţi. În Bulgaria, un sejur similar la „Nisipurile de Aur” costă 497 de euro, iar în Grecia un sejur la cinci stele costă 595 de euro.
Oferte speciale în Grecia
Nici destinaţiile de pe