Peste 200 de tineri cu studii în România, dar şi în străinătate şi-au propus să găsească în acest sfârşit de săptămână soluţii la cele mai stringente probleme ale ţării. Sebastian Burduja (26 ani) şi Dragoş Preda (28 ani) vorbesc despre principalele probleme ale sistemului de învăţământ din România, dar şi despre calităţile acestuia.
Care sunt obiectivele Forumului România Jună?
Sebastian Burduja: Evenimentul reprezintă o platformă deschisă, supusă dezbaterii publice, un set de idei pentru România. Ne propunem să găsim problemele, dar şi soluţiile care pot fi asumate de oricine: asociaţii civice, partide politice. Ne-ar bucura ca măcar o parte să se realizeze la un moment dat. Aceste idei vor fi supuse dezbaterii publice pe internet astfel încât fiecare român să-şi poată exprima opinia asupra acestor posibilepriorităţi pentru ţară.
Dragoş Preda a studiat Ştiinţe Politice şi Relaţii Internaţionale la Paris
Dragoş Preda: Vom edita o broşură pe care s-o înmânăm spre toate ministerele şi organizaţiile care militează pentru responsabilitate civică. Soluţiile găsite sperăm să le putem dezvolta şi, poate pe viitor, să le înmânăm ca proiecte de lege pentru a fi implementate.
Care sunt principalele probleme în educaţie?
DP: O principală problemă, nu numai în educaţie, este memoria instituţională. Nu lăsăm legi să se dezvolte. O lege nu poate fi perfectă, mai ales dacă nu este acceptată de comun acord de toate părţile, dar am putea măcar să o lăsăm să se dezvolte. O lege precum a educaţiei ar trebui să o lăsăm să se dezvolte măcar pe o perioadă de 20-25 de ani şi pe parcurs amendată în funcţie de inovaţii, de nevoile de pe piaţa muncii, în funcţie de dezvoltarea tehnologică. Alte probleme sunt legate de profesionalism şi responsabilitate, dar şi de infrastructură. În relaţiile cu oamenii trebuie să vorbim de har, pentru