Eximtur din Cluj, una dintre primele trei agentii de turism de pe piata locala, controlata de familia Morariu, si-a revizuit in scadere cu 20% bugetul pentru acest an, dupa ce initial actionarii au anuntat ca asteapta un avans de 10% al cifrei de afaceri fata de 2008.
Astfel, businessul companiei s-ar putea situa in acest an in jurul a 32 de milioane de euro, cu 8 milioane de euro mai putin fata de anul precedent.
"Am constatat un oarecare reviriment al pietei in lunile iulie si august, insa rezultatele au fost oricum sub perioada corespunzatoare a anului trecut. Speram ca la finele anului sa inregistram o scadere de piata si implicit a cifrei de afaceri cu maximum 20%. Nu estimam inca o stabilizare a pietei, cel mai probabil acest lucru se va intampla din a doua jumatate a anului 2010, inceputul anului 2011", a declarat Radu Morariu, directorul general adjunct al agentiei de turism.
Eximtur a incheiat primul semestru cu o cifra de afaceri de peste 13 milioane de euro (55 de milioane de lei), in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut cand afacerile agentiei de turism au ajuns la aproximativ 20 de milioane de euro (70 de milioane de lei).
In ceea ce priveste vacantele vandute in tara, reprezentantii Eximtur spun ca numarul turistilor a scazut fata de acelasi interval din anul trecut, majoritatea clientilor solicitand numai servicii de cazare in detrimentul celor de cazare si masa, exceptie facand sejururile achizitionate la hotelurile care ofera servicii all inclusive sau in sistem bufet de pe litoral.
"Anul acesta a crescut interesul turistilor pentru destinatii precum Delta Dunarii, Baile Felix, Bran-Moeciu sau Tusnad", a spus Radu Morariu.
Reprezentantii Eximtur au spus ca in perioada verii, pentru vacantele individuale cu autoturismul propriu sau cu autocarul cele mai cautate destinatii au fost Turcia si Grecia.
To