Piata electrocasnicelor mari din Romania a scazut cu 18,7% in trimestrul al patrulea din 2008 pe fondul crizei financiare actuale, potrivit unui studiu realizat de GfK Romania cu privire la piata produselor de folosinta indelungata. Dupa un start bun in 2008, piata bunurilor de folosinta indelungata a scazut in trimestrul patru cu 6,3% fata de acelasi trimestru al anului 2007. Cel mai important declin l-au inregistrat electrocasnicele mari. Au scazut, de asemenea, produsele electrocasnice mici,
Piata electrocasnicelor mari din Romania a scazut cu 18,7% in trimestrul al patrulea din 2008 pe fondul crizei financiare actuale, potrivit unui studiu realizat de GfK Romania cu privire la piata produselor de folosinta indelungata.
Dupa un start bun in 2008, piata bunurilor de folosinta indelungata a scazut in trimestrul patru cu 6,3% fata de acelasi trimestru al anului 2007. Cel mai important declin l-au inregistrat electrocasnicele mari. Au scazut, de asemenea, produsele electrocasnice mici, foto si electronice. Piata terminalelor de telefonie mobila a stagnat, in timp ce sectorul IT a fost singurul care a inregistrat o creștere, se arata in studiul GfK.
Piata totala a bunurilor monitorizate de GfK a fost in trimestrul al patrulea 2008 de 742 milioane euro, ceea ce reprezinta o scadere de 6,3% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Totusi, in anul 2008, piata bunurilor de folosinta indelungata a inregistrat o crestere de 11,5%, atingand un total de 2,47 miliarde euro.
Sectorul IT a inregistrat o crestere cu 1,8%, cu vanzari de 258 milioane euro in trimestrul al patrulea. Piața telecom a fost relativ stabila, cu o scadere slaba de 0,6%. Scaderea a fost mai importanta pentru echipamentele de birou – 6,5%. Electrocasnicele mici, produsele foto si cele electronice au avut un trend similar, pierzand 8,6%, 8,2% si respectiv 8,0%. Piata electrocasn