Lucrările, parte a Coridorului IV de transport pan-european care trebuia definitivată în acest an, s-au oprit deoarece statul nu a reuşit să asigure Direcţiei Sanitar-Veterinare un nou sediu.
Lucrările de construire a centurii Arad, 12,5 kilometri lungime, nu vor fi definitivate în acest an, după cum se prevede în contractul semnat cu constructorii Porr-FCC, ca urmare a faptului că de doi ani trei instituţii ale statului, nu se înţeleg. Ministerul Transporturilor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, subordonată primului, şi Autoritatea Naţională Sanitar-Veterinară nu găsesc o soluţie pentru mutarea sediului Direcţiei Sanitar-Veterinare Arad, situată fix pe traseul autostrăzii. „Constructorii au ameninţat că, dacă problema sediului nu se va rezolva cât de repede, vor face lucrările până lângă sediul direcţiei, după care se vor opri acolo", ne-au declarat surse din cadrul proiectului, care au solicitat anonimatul. Actualul sediu al DSV Arad este o clădire cu un etaj, care are o suprafaţă de 809 metri pătraţi construiţi, iar lotul de teren ocupat este de 6.378 metri pătraţi.
Un contract „inovativ"
Potrivit contractului semnat cu constructorii, o inovaţie după cum se vede în domeniu, aceştia au sarcina de a demola vechea construcţie şi totodată obligaţia de a construi autorităţii un nou sediu. Contractul prevedea că terenul necesar va fi pus la dispoziţie de CNADNR, iar constructorul va suporta costurile construirii unui nou sediu, acestea fiind incluse în oferta sa prin care a câştigat licitaţia. Acum doi ani Consiliul Judeţean Arad a emis o hotărâre prin care punea la dispoziţie pentru ridicarea noii clădiri o suprafaţă de 6.378 metri pătraţi, însă aceasta a fost refuzată de către DSV Arad. Direcţia a obiectat că terenul în cauză se află în gardul unui penitenciar, faţă de care trebuie lăsată o zonă de siguranţă de 20