In conditiile in care rivalii de la GM si Chrysler se lupta sa nu intre in faliment si incearca sa mai obtina cateva miliarde de dolari de la guvernul american, Ford sta pe un munte de lichiditati si se afla in topul preferintelor investitorilor de pe bursa.
Cum reduce GM cheltuielile
General Motors, cel mai mare producator auto american, a prezentat ieri mai multe detalii din cadrul unui nou plan de restructurare a companiei menit sa-i asigure producatorului auto un ajutor de
15,4 miliarde de dolari din partea guvernului de la Washington. Producatorul cu sediul in Detroit va renunta la brandul Pontiac si va reduce numarul angajatilor si al liniilor de asamblare, potrivit noului plan.
Intra Chrysler in doua zile in faliment?
Executivii Chrysler mai au doua zile pana la expirarea termenului limita acordat de guvernul american pentru restructurarea operatiunilor producatorului auto aflat in pragul colapsului. In acest context, compania - care poarta negocieri privind o eventuala fuziune cu producatorul italian Fiat - a incheiat ieri un acord cu Sindicatul Muncitorilor din Industria Auto (UAW), care ar putea ajuta Chrysler sa-si reduca costurile cu personalul.
Ford sta bine pe bursa
Actiunile Ford au inregistrat o crestere de 118% pe bursa din New York de la inceputul anului incoace, investitorii fiind atrasi de titlurile producatorului in conditiile in care rivalii sai de pe piata americana au fost trantiti la pamant de criza economica si se afla aproape de colaps. Actiunile GM au pierdut in aceeasi perioada 47% din valoarea. Ford a avut in primul trimestru pierderi de 1,4 mld. dolari, sub estimarile economistilor si detine lichiditati nete de peste 21 mld. dolari.
In conditiile in care rivalii de la GM si Chrysler se lupta sa nu intre in faliment si incearca sa mai obtina cateva miliarde de dolari