Românii mănâncă la restaurant pentru a fi serviţi, pentru a interacţiona social şi pentru că le place mâncarea pe care o comandă, potrivit rezultatelor celui mai nou studiu despre obiceiurile şi experienţele românilor când iau masa în oraş, realizat de Unilever Food Solutions.
Cel mai nou studiu al Unilever Food Solutions despre obiceiurile şi experienţele românilor când iau masa în oraş arată care sunt motivele pentru care românii mănâncă în oraş, precum şi diferenţele dintre atitudinile bărbaţilor şi cele ale femeilor legate de servirea mesei.
Motivele pentru care consumatorii bucureşteni iau masa în oraş sunt numeroase, dar primele trei invocate de aceştia sunt că nu sunt nevoiţi să mai gătească, pot interacţiona social mult mai uşor şi le place mâncarea pe care o comandă.
Studiul Unilever Food Solutions realizat pe consumatorii români vine ca o replică locală la rezultatele a două studii realizate la nivel global de companie, care analizează atitudinea consumatorilor faţă de conţinutul preparatelor din restaurante şi faţă de resturile alimentare aruncate de aceste localuri. Prin aplicarea acestui studiu la nivel local, Unilever Food Solutions România a vrut să surprindă, pe de o parte, obiceiurile şi experienţele consumatorilor români când iau masa în oraş - inclusiv preocuparea lor pentru ceea ce conţine mâncarea comandată la restaurant - şi, pe de altă parte, atitudinea lor faţă de restaurantele care adoptă practici sustenabile pentru reducerea cantităţii de deşeuri alimentare produsă zilnic.
Potrivit studiului, bărbaţii bucureşteni nu invocă printre motivele pentru care preferă să mănânce în oraş lipsa timpului, ci ies să mănânce în oraş pentru că le place mâncarea (16%), pentru că nu sunt nevoiţi să gătească (16%), pentru că pot interacţiona social (15%) şi pentru că se pot bucura de o mare varietate de feluri