Pentru a deveni un oras european, Constanta are nevoie de investitii de amploare in infrastructura. In lipsa lor, Constanta si, de fapt, intreaga coasta romaneasca, a pierdut prima batalie din razboiul concurential dus cu orasele de pe litoralul tarilor vecine. Singura bogatie importanta a zonei, Marea Neagra, trebuie exploatata la maximum, tinand cont ca orizontul de asteptare al turistilor s-a schimbat in ultimii ani. Daca in anii '70 romanii veneau in concediu numai pentru mare si plaja, acum este nevoie de mult mai multe posibilitati de petrecere a timpului liber. Primele care au inteles acest lucru au fost autoritatile locale din Constanta, care au demarat un program ambitios de investitii. Principalele obiective vizau reabilitarea zonei Peninsulare si a Portului Turistic Tomis, construirea unei sosele de coasta, care sa lege portul de Mamaia, si a unui port de agrement in aceasta statiune. De toate aceste proiecte s-a ales praful, iar de suferit au nu numai constantenii, dar si turistii. Pe urmele argonautilor Cel mai important proiect al municipalitatii este reabilitarea zonei Peninsulare, cea care da identitatea culturala a orasului. Sub numele "Popasul argonautilor", autoritatile locale doresc sa reinvie legenda lui Iason si Hercule, care, acum mai bine de 3.300 de ani, treceau pe aceste meleaguri spre tara Colhidei, in cautarea lanii de aur. Proiectul inseamna, pentru Constanta, posibilitatea de a atrage turisti pe tot parcursul anului, iar pentru turisti, un mijloc de a redescoperi magia legendelor. Pentru a ajuta dezvoltarea zonei, arhitectii au elaborat un proiect amplu, care include peninsula intr-un circuit turistic bine pus la punct. Pe langa accesul terestru, aici se poate ajunge si pe calea apei, prin Portul Turistic Tomis, care urmeaza sa fie reabilitat, astfel incat sa poata primi peste 100 de nave. Pentru a realiza aici una dintre cele mai