Pentru 2010 specialiştii au devenit mai optimişti, spunând că bugetele de promovare vor scădea cu cel mult 10%, faţă de 40% în 2009. Majoritatea investitorilor au tăiat drastic din bugetele de promovare în 2009. Au existat şi companii care au înţeles că în 2009, când toată lumea „tace“, ele trebuie să „strige mai tare“.
Specialiştii din industria de publicitate nu s-au aşteptat să primească o lovitură atât de grea din partea crizei. Mai ales că, până la jumătatea lui 2008, investiţiile din publicitate au crescut precum voinicul din poveste. Este un fapt cunoscut că în vreme de criză marile companii taie mai întâi din bugetul de promovare.
Şi totuşi, deşi a fost un an dificil, unii investitori au pompat şi mai mulţi bani în publicitate. Astfel, clienţi precum Cosmote, Adevărul Holding, Strauss România sau Provident şi‑au crescut investiţiile în publicitate cu peste 50%.
Cu toate acestea, potrivit estimărilor specialiştilor, anul trecut investiţiile în publicitate au scăzut cu aproximativ 40%. Potrivit lui Bogdan Prăjişteanu, Managing Director al agenţiei Mediaedge:cia, investiţiile s-au ridicat în 2009 la aproximativ 400 de milioane de euro. Pentru 2010, managerul estimează o scădere mult mai uşoară, de aproximativ 5% - 10%. Un semn bun, având în vedere cât de dificil a fost anul trecut.
Estimări optimiste
Ştefan Iordache, COO al grupului Leo Burnett, este de părere că 2009 a fost plin de provocări, iar începutul lui 2010 va fi probabil similar. El estimează totuşi „o revenire a pieţei de comunicare pe toate mediile în a doua jumătate a lui 2010". În plus, Iordache crede că anul acesta industria de publicitate va rămâne la nivelul lui 2009.
Mona Opran, Managing Director al agenţiei Saatchi& Saatchi, crede că anul 2010 va fi unul dificil. „Însă cu lecţiile din 2009 vom trece mai uşor peste el", subliniază Opran, care vizează o creştere de