Avioanele dispărute „în mod misterios” se prăbuşeau din motive tehnice sau pentru că rămâneau fără combustibil. Un documentar BBC elucidează enigma Triunghiului. Prin anii ‘40, aviaţia se afla încă în perioada copilăriei sale, iar zborul de la Londra până în Insulele Bermude era la vremea aceea cel mai lung traseu non-stop deservit de companiile comerciale. Ca să ajungă aşa departe, avioanele îşi umpleau rezervoarele în Insulele Azore şi apoi zburau neîntrerupt 3.200 de kilometri peste Oceanul Atlantic.
Compania britanică South American era singura care se încumeta la astfel de performanţe, dar a plătit un preţ greu pentru îndrăzneala de care a dat dovadă: în trei ani, avioanele ei au înregistrat 11 accidente grave, în care au murit 73 de pasageri şi 22 de membri ai echipajelor.
Mister „imposibil de dezlegat”
La 30 ianuarie 1948 avionul Avro Tudor IV, supranumit The Star Tiger, cu 25 de pasageri şi şase membri ai echipajului la bord, dispărea în Triunghiul Bermudelor, adică în zona Oceanului Atlantic cuprinsă între Florida, Puerto Rico şi Insulele Bermude.
Ancheta nu a precizat nimic despre modul în care s-a prăbuşit avionul, întrucât la suprafaţa apei nu s-au găsit resturi de aeronavă sau cadavre. Citat de presă, raportul experţilor se încheia astfel: „Ceea ce s-a întâmplat în acest caz nu se va şti niciodată, iar soarta avionului Star Tiger va rămâne un mister imposibil de dezlegat”. Această expresie a fost inclusă în comunicatele de presă şi, din acel moment, toate accidentele din zonă au devenit „misterioase”.
Gordon Store, pilotul-şef şi managerul companiei British South American Airways (BSAA) din vremea respectivă, a recunoscut recent că avionul Avro Tudor IV era, din punct de vedere tehnic, o biată „rablă cu aripi”, un fost avion militar convertit pentru pasageri.
El îşi a