Proiectele de infrastructură suferă nu doar din lipsa de fonduri, ci şi pentru că politicienii întârzie să ia deciziile necesare şi investitorii străini nu au găsit aici un partener de încredere. Laurenţiu Plosceanu, preşedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor din Construcţii (ARACO), explică într-un interviu pentru EVZ care sunt problemele infrastructurii. Sursa: AGERPRES
Evz: S-a vorbit despre o prioritizare a lucrărilor de investiţii publice.Există acum o listă?
Laurenţiu Plosceanu: Noi am cerut să fie finanţate lucrările justificate din punct de vedere al fluxului autovehiculelor. În plus, acolo unde fluxurile măsurate şi evaluate în perspectivă nu justifică profil de autostradă, am propus să nu dăm drumul la profil de autostradă de acum, aşa încât să se scutească fonduri. Pe multe porţiuni, Autostrada Transilvania nu ar trebui să aibă profil de autostradă. S-au acceptat puţine propuneri.
China este un partener cu costuri competitive. De ce nu a fost atras în proiecte?
Am propus ca ei să vină ca investitori în proiecte public-private (PPP). China nu mai este cea acum 20 de ani. Maniera în care construiesc în China şi în afară impresionează. Potenţialul lor tehnic, uman, este remarcabil. Vrem să îi aducem ca parteneri pe PPP, să câştigăm şi noi, şi ei.
De ce nu sunt atraşi şi pe proiecte europene?
Nu există o deschidere reciprocă a pieţelor pentru ca firmele din Europa să liciteze în China, aşa încât cele din China să poată licita aici pe proiecte europene. În plus, experienţa de acum doi ani, cu firma care a executat până la un punct lucrări de autostradă între Varşovia şi Berlin, în contextul Campionatului European, arată că preţul de dumping pe care l-au practicat şi modul în care au câştigat lucrarea nu a putut fi susţinut ulterior.
Vedem exemplul Bulgariei care se dezvoltă alert. Rec